معرفی آخرین خدمات الکترونیک تامین اجتماعی/ برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان و لیست هوشمند حق بیمه آغاز شد
به گزارش کارگر آنلاین، اخذ غیرحضوری کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه و تکمیل اطلاعات فرزندان اناث بازماندگان، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه پروانه ساختمانی و لیست هوشمند حق بیمه به عنوان پنج خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد. با رونمایی آنها ۳۰ خدمت غیرحضوری این سازمان در دسترس بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان قرار گرفت. مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست تخصصی سراسری پروژه ۳۰۷۰ با اشاره به تکمیل این طرح و رونمایی از خدمات باقی مانده گفت: باید ۳۰ خدمت رونمایی شده به طور منظم رصد شود و فرایندهای داخلی و سیستمهای بیرونی مورد نیاز تحت نظارت باشد، برای بخشی از فرایندها که هنوز به صورت حضوری انجام میشود و نیازمند همکاری با مراجع بیرونی است، هماهنگیهای لازم انجام شود تا همه فرایندهای خدمات این سازمان غیرحضوری باشد و هیچ خدمت تامین اجتماعی نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد. سالاری با بیان اینکه طرح ۳۰۷۰ در کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی تاثیرگذار بوده است، افزود: حذف چاپ دفترچه و استحقاقسنجی غیرحضوری خدمات درمان نیز در کاهش مراجعه به شعب و کارگزاریهای این سازمان موثر بوده است. وی تاکید کرد: نظرات و نکات دریافتی از سوی همکاران و بیمه شدگان که از طریق مرکز ارتباطات مردمی و موسسه عالی پژوهش اخذ شده را حتما در بهبود فرایندها و رفع مسائل ارائه خدمات غیرحضوری استفاده کنیم. مهرداد قریب، معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: از سال گذشته که کشور با بیماری کرونا درگیر شده است این سازمان نیز از آن بیتاثیر نبوده و این بیماری و شرایط اقتصادی کشور بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذاشته است. وی با بیان اینکه سال ۹۹ برای سازمان تامین اجتماعی به ویژه در حوزه بیمهای سال بیاد ماندنی است، افزود: تدبیر و شجاعت مدیریت ارشد سازمان و مشارکت و همکاری کارکنان موجب توفیقات مهمی برای این سازمان شد. قریب اظهار داشت: متناسبسازی حقوق بازنشستگان به عنوان مطالبه چندینساله آنها محقق شد و از مردادماه افزایش حقوقها اتفاق افتاد و در سال آینده نیزمتناسبسازی حقوق بازنشستگان با تامین وصولی آن از دولت انجام خواهد شد. وی، توقف صدوردفترچه، استحقاقسنجی غیرحضوری درمان را از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سالجاری برشمرد و گفت: طرح بزرگ ۳۰۷۰ ارائه غیرحضوری ۳۰ خدمت مهم این سازمان که قبلا به شکل غیرحضوری ارائه میشد یکی دیگر از توفیقات مهم امسال است. معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی افزود: هزینه اروتز و پروتز از سال ۷۲ افزایش نیافته بود و امسال افزایش ۱۰ برابری آن را داشتیم. قریب، تلخیص بخشنامه ها، اتمام پرونده الکترونیک در بیش از ۴۲۰ شعبه، اصلاح فرایندها، مستمری متمرکز، تجمیع سوابق، تسویه مطالبات مراکز درمانی و افزایش تسهیلات به مستمری بگیران را از دیگر اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد.